Kohti kokonaisvaltaisesti parempaa vointia

Monen osalta on taas se aika vuodesta, kun terveellisemmästä elämästä tehtyjä lupauksia olisi aika alkaa lunastaa todeksi. Ehkä loppuvuotesi on mennyt arjen kaaoksessa päivästä toiseen jotenkin pyristellen, ja nyt vuodenvaihteen sekä joulun pyhien yhteydessä sinulla on ollut aikaa pysähtyä ja huomata, että paremmallakin tolalla oma vointi voisi olla? Oletko kenties ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen ehtinyt nukkumaan pois univelkoja, lukemaan loppuun sen kirjan, joka yöpöydällä on odottanut avaamistaan tai käymään pitkällä kävelyllä ilman kiireen tuntua? Jos näin on, niin voisin melkein varmaksi arvata, että olosi on ollut joululoman jälkeen kuin uudesti syntynyt verrattuna aikaan ennen joulua.

Mutta mitenkäs nyt, kun tammikuu painaa päälle ja edessä on jälleen pitkä kevät ennen horisontissa siintävää kesälomaa? Silloin sitten seuraavan kerran palaudutaan ja nukutaan univelkoja. Kyllähän tässä nyt taas jaksaa painaa, juuri on levätty monta päivää!

Meistä kukaan ei kykene loputtomiin pyörittämään arkea, joka on pelkkää selviytymistä ja metrin mittaisten to do-listojen suorittamista sillä voimalla, että pari kertaa vuodessa loma-aikana pysähdytään ja yritetään ladata akut kerralla täyteen seuraavaa ponnistusta varten. Entäpä, jos alkaisit huolehtia omasta jaksamisestasi ihan päivittäisellä tasolla ja raivaisit tänä vuonna viikkokalenteriisi aikaa omaan hyvinvointiisi ennen kaikkia muita velvollisuuksia? Ei, se ei ole mahdotonta kenellekään meistä! Kyse on priorisoinnista, siitä, mille sijalle sinä asetat itsesi omassa elämässäsi. Jos aikaa löytyy tällä hetkellä yrityksistä huolimatta yhteensä puolitoista tuntia viikosta, sekin on jo hurjasti parempi kuin ajatus, että ”teen sen treenin sitten joku ilta kun on sopiva hetki”. Jaa aika kolmeen puolen tunnin mittaiseen kotitreeniin tai lenkkiin viikon ajalle, ja takaan, että sunnuntai-iltana energiatasosi uuden viikon starttaamiseen ovat huomattavasti entistä korkeammalla. Liikkumisen, syömisen ja elämäntapojen optimoinnissa pienet teot ovat ne, jotka ratkaisevat pitkällä aikavälillä. Sinun ei tarvitse muuttaa kaikkea, mutta tee se, minkä tällä hetkellä kohtuudella pystyt. Näin toimien paremmilla elämäntavoilla on huomattavasti suurempi todennäköisyys muuttua pysyviksi, kuin pistämällä kaiken uusiksi kerralla!

Mikäli olet sopinut itsesi kanssa, että tästä vuodesta tulee sinun vuotesi, onnittelen hyvästä päätöksestä! Seuraavaksi suosittelen luomaan toteutussuunnitelman, jotta asia ei jäisi vain päätöksen tasolle. Mieti, mitkä ovat niitä toimenpiteitä, joita toteuttamalla sinun muutoksesi onnistuu todennäköisemmin. Jos vihaat juoksemista, älä ota tavoitteeksi tehdä kolmea tunnin juoksulenkkiä viikossa. Se tuskin tulee onnistumaan sitten, kun noin kolme viikkoa kestävä alkuinnostus alkaa laantua, ja hyvinvoinnin toteuttamisesta pitäisi alkaa muodostumaan päivittäinen tapa. Hetken aikaa moni jaksaa suorittaa asioita tavoite kirkkaana silmissä vaikka päällään seisten, mutta mikäli (ja kun) halutaan muuttaa elämäntapoja pysyvästi, täytyy ottaa käyttöön hieman kokonaisvaltaisempi ajatusmalli.

Mistä sitten aloittaa, ja miten päästä vauhtiin, jotta myös tuloksia alkaisi syntyä? Kuten ylempänä mainitsin, pienetkin muutokset omassa arjessa parempaan suuntaan vievät jo kovasti eteenpäin, mutta turvallisten ja kestävien tuloksien saamiseksi kannattaa jättää kokonaisuuden suunnittelu ammattilaisille. Valmiin konseptin ja valmentajan tuen avulla Sinun tehtäväksesi jää alkaa toteuttaa asioita pitkäjänteisesti. Kun ensimmäiset, helpot viikot ovat ohi, jaksat tehdä päivittäin uudelleen päätöksesi paremmista elämäntavoista niin kauan, kunnes ne muuttuvat tavaksi ja toteutus tapahtuu lähes itsestään. Jos haluat, onnistut siinä varmasti!

Hyveen Tsemppi –elämäntapavalmennusjakso on suunniteltu auttamaan Sinut alkuun, kun tavoitteenasi on vahvempi keho, tasapainoisempi mieli ja energisempi arki. Valmennuskokonaisuus on useampaan kertaan testattu toimivaksi, sillä Tsemppi-konseptia ovat olleet seuraamassa jo useat sadat ihan tavalliset ihmiset seitsemän vuoden ajan. Tavoitteenamme on, että kahdentoista viikon valmennusjakson aikana Sinä saat turvallisen, kokonaisvaltaisen toimintamallin toteuttaa omaa hyvinvointiasi jatkossakin. Kehosi liikuttamisesta tulee sinulle parempaa jaksamista ja terveyttä tuottava tapa, joka jää pysyvästi osaksi arkeasi. Opit, mistä koostuu järkevä ruokavalio ja miten se pidetään mukana elämän menoissa ilman kohtuuttomia rajoituksia. Myös palautumisesta huolehtiminen nivoutuu osaksi päivittäistä elämääsi, eikä se ole enää vain loma-aikojen luksusta. Pitkäjänteisen ajattelumallien muokkaamisen ja asioiden toistuvan toteutuksen avulla luomme kolmen kuukauden intensiivijakson aikana näkyviä tuloksia, joiden motivoivan vaikutuksen pohjalta Sinä et todennäköisesti enää halua palata entiseen!

Mitä Tsemppi-Klubi siis sisältää?

#1 Modernin valmennuskeskuksen puitteet

#2 Yhteiset treenit valmentajan kanssa pienryhmässä kolme kertaa viikossa

#3 Kehosi tilanteen kartoittamisen liiketestien kautta

#4 Päivittäisen kuormituksen (stressin) ja unen laadun sekä palautumisen analysoinnin sensorin avulla

#5 Testituloksien ja elämäntilanteesi mukaan räätälöidyn henkilökohtaisen suunnitelman

#6 Seitsemän vuoden kokemuksen kautta tuloksia tuovan valmennuskokonaisuuden pienessä, 3-6 henkilön ryhmässä

#7 Henkilökohtaisen ravintokartoituksen, -suunnitelman, tuen ja seurannan olennaisten ruokailutottumusten muuttamiseksi

#8 Säännöllisen motivoinnin ja kehityksesi seurannan

Kyseessä on siis tarkkaan harkittu, pitkälle viety kokonaisuus sinun onnistumisesi tukemiseksi. Hyveen toimintafilosofiassa vahvassa asemassa ovat huippu-urheiluvalmennuksesta sovelletut metodit, sillä meidän mielestämme jokainen ansaitsee parasta mahdollista valmennusta.

Nyt on aika viedä hyvä päätös toteutuksen tasolle ja aloittaa vahvemman arjen tavoittelu tästä. Astu kuljettajan paikalle omaan elämääsi ja ala ohjata, me lupaamme toimia parhaana mahdollisena apukuskina!

-Laura

Ota Yhteyttä

Ota yhteyttä ja kysy meiltä lisää.

Urheiluvalmennuskeskus